Bangkok - same same, but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tosca Steenvoorden - WaarBenJij.nu Bangkok - same same, but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tosca Steenvoorden - WaarBenJij.nu

Bangkok - same same, but different

Door: Tosca Steenvoorden

Blijf op de hoogte en volg Tosca

25 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Waar zal ik beginnen, de vlucht naar Bangkok.
Met lichte (gezonde) spanning voor 2 maanden afscheid genomen van mijn lieve familie en vrienden, met ergens in mij achterhoofd een stemmetje die zei "Tos, waarom?". Al gauw kon ik daar antwoord op geven dus stapte ik met een goed gevoel het vliegtuig in. Wat mij verbaasde was dat je je eigen tv had waarop je films en series kon kijken en je elk uur eten of drinken kreeg aangeboden (witte wijn gedronken met m'n Nederlandse buurman, waarom niet). Naast het feit dat ik aan luxe dus geen tekort kwam was de vlucht toch niet zo fantastisch. Mijn buurman had nogal lange benen en als hij sliep hingen zijn benen half over 'mijn gedeelte'. Nu zijn mijn benen ook niet kort dus ik dacht ik leg ik de mijne in het gangpad. Maar nadat er 3 keer een stewardess over was gestruikeld heb ik ze maar weer binnen gehaald. Goed, nachtje doorgehaald dus. Normaal geen probleem maar om vervolgens met 10 kilo op je rug en 40 graden op je kop opzoek te gaan naar je hotel zijn geen geintjes.

21 februari om 10:00 geland op Bangkok. Eenmaal daar opzoek gegaan naar een shuttlebus die ons naar een busstation zou brengen. Vanaf daar konden we de bus pakken waarmee we op Khao san Road zouden komen, de straat waar we zouden verblijven in Bangkok. Ze rijden hier trouwens links en echt als idioten, alles rijdt door elkaar heen en ze rijden heel hard. Op het busstation aangekomen moesten we nog een taxi pakken en zo kwamen we vervolgens om 14:00 aan bij ons hotel. Na een douche zijn we wat gaan eten op de Khao san Road. Keuze uit noodles of rijst, keuze niet erg reuze dus. (Zou ook een goed land zijn voor jou Beer, weinig keuze dus weinig twijfels). S'middags zijn we even gaan slapen want ik viel bijna van m'n plastic kruk met het eten omdat ik nog niet geslapen had en super verkouden was geworden van de airco in het vliegtuig. S'avonds ook nog even wat gegeten in de stad en daarna lekker gaan slapen.
Tenminste, dat probeerde we. Je hebt op de Khao san Road dus elke avond muziek vanuit allemaal tentjes die niet normaal hard staat. Ons hotel zat precies in het midden van de straat, en ook onze kamer zat aan de straat kant. We hebben ons er de eerste 2 nachten overheen gezet maar de laatste nacht toch maar gevraagd of we van kamer konden wisselen, en dat kon gelukkig.

Dag 2 zijn we naar de shoppingmall geweest, het is daar echt niet normaal groot. Zeg maar de v&d keer 80. Ik overdrijf niet. Ze hebben hier wel hele leuke kleding en alles is heel goedkoop maar ik heb met mijzelf afgesproken dat als ik een shirtje koop ik ook een shirtje weg doe, puur omdat mijn backpack niet zwaarder mag worden dan dit. (9 kilo)
We zijn met een tuk tuk naar de shoppingmall gegaan. Een rit van ongeveer een kwartiertje voor 120 bath, omgerekend ongeveer 3 euro. Dat ik nog leef is trouwens een wonder..

Dag 3 hebben we vooral gebruikt om wat vliegtickets en overnachtingen te boeken voor onze verdere reis. S'avonds zijn we lekker wat gaan eten en een biertje gedronken op het terras. Terwijl je zit te eten komen er continue mensen langs die spullen willen verkopen, van armbandjes tot gefrituurde schorpioenen op een stokje. Ik zeg dan in m'n beste Engels "nou ff niet, I'm eating". Weet niet wat ze ervan verstaan maar het werkt.

Dag 4, 24 februari moesten we om 12:00 de kamer uit. We zouden om 18:00 met de trein naar Chiang mai vertrekken dus hebben we tot 16:00 bij het zwembad gelegen op het dak van het hotel. Ik had hier havaianas slippers gekocht en na een uur dragen schopte ik er 1 van het dak, hartstikke leuk.

Terwijl ik dit typ zit ik in de nachttrein naar Chiang mai, het noorden van Thailand. Als avondeten heb ik loempia's en chips op, ja ik zorg goed voor mezelf. Ik hoorde mensen vaak zeggen dat 3/4 dagen in Bangkok lang genoeg is, en dat klopt wel. Het is er zo groot dat je niet zo goed weet wat je moet gaan doen en het is er heel erg druk. Als je s'ochtends je raam open zet komt de rijst lucht je tegemoet, niet echt iets waar je om 8:00 s'ochtends op zit te wachten nee. Buiten dat wil je gewoon meer zien dan een drukke stinkende stad met veel backpackers die aan de kant van de weg liggen met een leeg gedronken bucket, en je hebt ook gewoon zin om door te gaan met je reis om meer van Thailand te zien.

De mensen hier zijn trouwens erg goedgelovig, in zichzelf vooral. Zo kan je bijvoorbeeld een broodje bestellen bij een restaurant. En als je de volgende dag dan datzelfde broodje besteld bij diezelfde tent dan ziet hij er totaal anders uit. Met een zacht broodje bijvoorbeeld i.p.v. een hard broodje zoals die dag daarvoor. Als je dan vraagt waarom zeggen ze lachend "same same, but different". Bijna hetzelfde dus, maar toch iets anders.

Morgen komen we in Chiang mai aan om 08:10. We blijven daar tot 1 maart, 1 maart gaan we weer met de nachttrein terug naar Bangkok om vervolgens naar het zuiden van Thailand, Krabi, te vliegen.
Als we aankomen willen we wat gaan informeren over de tochten in Chiang mai. Maar daar over later meer.

Mijn baas zei laatst dat je reisblogs kort moet houden omdat het anders te langdradig wordt. Dus mocht je nu met je ogen dicht achter je laptop zitten dan spijt het me vast.

Lieve allemaal, take care en tot op m'n blog!

  • 25 Februari 2015 - 08:44

    Beer:

    Leuk bloggie meid, leuk geschreven en niet te lang ;) Heb gelijk een beetje een idee van daar, vind ik leuk dus

  • 25 Februari 2015 - 08:52

    Manon:

    Jezus wat kan je dat toch allemaal weer mooi verwoorden kind. Inderdaad moet je je blog niet te lang maken maar de manier waarop jij schrijft laat mensen denken; nu al afgelopen?

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!!
    (Jammer van die slipper)
    Love you

  • 25 Februari 2015 - 09:04

    Sjalin:

    Hahaha goed verhaal van je slipper! Goed dat je het naar je zin hebt Tos! Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Kus

  • 25 Februari 2015 - 09:54

    Laury:

    Nou ff niet, I'm eating! Goedzo meissie voor jezelf opkomen! Kussssjes

  • 25 Februari 2015 - 11:11

    Jesper :

    same same, but different!
    Leuk berichtje Tos, leuk iets van je te horen.
    veel plezier nog, geniet ervan! X

  • 25 Februari 2015 - 16:30

    Suzan:

    Hahaha goed verhaal. Leuk om te lezen!
    Geniet ervan Tos!!
    Xxxx

  • 25 Februari 2015 - 19:49

    Sjaak:

    Je houd ons zo goed op de hoogte want je meemaakt wijffie
    Ga zo door

  • 27 Februari 2015 - 16:01

    Faye:

    Leukkkk, geniet ervan meissie! Maak ons maar goed jaloers :) dikke kussen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Mijn avontuur in Zuid-oost Azie de komende 2 maanden!

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4683

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 23 April 2015

Mijn reis in Zuid-oost azië

Landen bezocht: